fbpx

Pandemia koronawirusa przyniosła wiele zmian i nieoczekiwanych sytuacji.  Każdy kryzys jednak może dużo nauczyć. Jak najlepiej wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do budowania relacji? Facebook, Instagram, LinkedIn, Tik Tok dają obecnie ogromne możliwości dzięki temu, że są nastawione na dialog.

Coraz trudniejsze jednak stało się utrzymanie wiarygodności i zarazem spójności przez marki oraz dostosowanie do faktycznych potrzeb odbiorców. W zależności od funkcji jakie stawiamy przed naszymi social media warto na nowo przeanalizować nie tylko sytuację samej marki, ale i jej odbiorców. Co warto zrobić?

5 dobrych praktyk zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych:

  1. Przeanalizuj na nowo sytuację – zarówno cele biznesowe, jak i marketingowe Twoich kanałów w social mediach oraz odbiorców, Twoje grupy docelowe
  2. Lepiej poznaj konkurencję – sprawdź co robi Twoja konkurencja, ucz się na jej błędach i wyciągaj wnioski z jej dobrych posunięć
  3. Spisz dokładnie z jakimi wyzwaniami lub kryzysami możesz się zmierzyć Ty i Twoja marka, jakie masz dostępne zasoby, ale też realne możliwości
  4. Dobry plan do podstawa – opracuj działania do podjęcia i możliwe scenariusze (pozytywne/negatywne/neutralne)
  5. Bądź cały czas na bieżąco, sprawdzaj jak wyglądają postępy i szybko i elastycznie reaguj, nanoś poprawki do swojego planu.

Pamiętaj, aby wystrzegać się chaosu i podejmowanych nerwowo działań bez planu, które mogą zaszkodzić  Twojej marce. Nie zaniedbuj na bieżąco komunikacji w mediach społecznościowych, ale też nie twórz na siłę treści niespójnych z charakterem marki i potrzebami odbiorców.
Analizuj, planuj, wdrażaj, mierz i optymalizuj.

Co w sytuacji kiedy nie masz na te działania czasu?
Zleć je zaufanej firmie – niech wykona dla Ciebie audyt Twoich stron i profili w social mediach, stworzy strategię jak komunikować się w tym niełatwym czasie i pomoże na każdym etapie jej wdrażania – możemy to dla Ciebie zrobić, skontaktuj się z nami  hej@bevent.pl