fbpx

Nie da się ukryć, że świat marketingu porusza się z prędkością światła. W 2021 roku zobaczyliśmy, jak szybko może ewoluować branża marketingowa.

Jako marketer na dowolnym poziomie doświadczenia, nadążanie za tymi zmianami nie zawsze jest łatwe. Jednak, aby odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie marketingu – i zachować poczucie trafności wobec odbiorców – konieczne jest wyprzedzenie nadchodzących trendów.

Aby pomóc małym i większym firmom w tworzeniu najnowocześniejszych i konkurencyjnych strategii marketingowych w 2022 r. stworzyliśmy przewodnik po marketingu na rok 2022. Zapoznaj się z trendami i wyprzedź konkurencję!

1. Influencer marketing

Jak i dlaczego influencer marketing przeszedł od intrygującego trendu do powszechnie stosowanej strategii marketingowej? Cóż, influencerzy często są mistrzami platform, z których korzystają, oraz dziedziny lub tematu, o którym mówią. Mają już odbiorców, którzy są zaangażowani, zainteresowani ich treścią i mają wpływ na dostarczane przez nich informacje. Kiedy firmy-marketerzy współpracują z influenceramin mogą zwiększyć świadomość marki i pozyskać nowych fanów oraz konsumentów spośród odbiorców influencera.

2. Krótka forma filmów reklamowych

Według przeprowadzonych ankiet, ponad 31% globalnych marek inwestuje obecnie w krótkie treści wideo. Jest to niezwykle skuteczna strategia jeśli chodzi o wydajność i zaangażowanie. W 2022 r. około 89% globalnych biznesów planuje nadal w nią inwestować. Podczas gdy długie filmy mogą oferować odbiorcom dogłębne i duże ilości informacji o produkcie, marce lub usługach, marketerzy nauczyli się, że dotarcie do odbiorcy za pomocą krótkich filmów może być w rzeczywistości znacznie bardziej skuteczne. Nie bez powodu aplikacje takie jak Tiktok czy Instagram, który dopiero niedawno wprowadził opcję tworzenia “rolek”, stały się tak popularne.

3. Optymalizacja mobilna będzie jeszcze ważniejsza.

W obecnych czasach nie ma nic dziwnego w tym, że konsumenci spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych. W rzeczywistości ponad połowa rocznego ruchu w witrynie internetowej pochodzi właśnie z nich. Ponieważ siła nabywcza milenialsów wciąż rośnie, marketing cyfrowy i działania zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych będą jeszcze ważniejsze dla właściciela firmy. W 2022 roku warto pomyśleć o marketingu skupiającym się właśnie na optymalizacji mobilnej.

Jeżeli pragniesz wypromować swoją firmę w 2022 roku skontaktuj się z nami!
Oferujemy profesjonalny konsulting marketingowy i doradztwo marketingowe.
Zadbaj o marketing swojej firmy. www.bevent.pl/kontakt