W mediach społecznościowych spędzamy coraz więcej czasu, a pandemia ten trend jeszcze bardziej pogłębiła. Coraz częściej właśnie na Facebooku czy Instagramie potencjalni klienci szukają informacji o produktach i usługach. Prowadzimy rozmowy z klientami, angażujemy, budujemy społeczności wokół marki, ale chcemy też więcej sprzedawać, stać się bardziej rozpoznawalni i tym samym chcemy korzystać ze skutecznych reklam na portalach społecznościowych.
Jak zacząć reklamę na Facebooku i Instagramie?
Jeżeli interesowaliście się, jak zrobić reklamę na Facebooku i Instagramie to zapewne trafiliście do narzędzi o nazwie Menedżer Reklam, gdzie konfigurujesz reklamy i sponsorowane treści. W tym narzędziu możesz dokonać wszelkich ustawień własnoręcznie lub skorzystać z automatyzacji wielu procesów.
Wybór celu reklamowego
Podstawowe pytanie na początek to – jaki cel chcemy osiągnąć daną reklamą, bo nie zawsze chodzi tylko o jak najszybszą i najwyższą sprzedaż. W zależności od tego, na którym etapie lejka (więcej o lejku szukaj na blogu już wkrótce) się znajdujemy możemy osiągać różne cele. A co nam proponuje w tym zakresie Menedżer Reklam? Możemy wybrać wśród następujących celów na:
- Rozpoznawalność marki
- Zasięg
- Ruch
- Aktywność
- Instalacje aplikacji
- Wyświetlenia filmu
- Pozyskiwanie kontaktów (leadów)
- Wiadomości
- Konwersje
- Sprzedaż z katalogu
- Ruch w firmie
Określenie grupy docelowej
W reklamy trzeba się wgryźć i przeanalizować dokładnie do kogo chcemy dotrzeć, czyli jaka jest nasza grupa odbiorców. Im więcej informacji dotyczących naszego idealnego klienta tym lepiej będzie targetowana reklama. Określ dla swojego odbiorcy (oczywiście w zależności w jakiej branży działasz i z jakim produktem):
- Grupa wiekowa
- Płeć
- Lokalizacja
- Języki
- Zainteresowania
- Stanowiska zawodowe
Możesz też kierować każdą reklamę do różnej grupy odbiorców i badać, która najlepiej konwertuje i jest najskuteczniejsza.
Wyznacz wezwanie do działania (CTA)
Należy zastanowić się również w jaki sposób odbiorcę naszej reklamy chcemy zachęcić do działania. Do tego celu należy wybrać odpowiedni przycisk tzw. CTA (call to action). Do wyboru mamy m.in.:
- Rezerwuj teraz
- Zainstaluj teraz
- Ściągnij
- Skontaktuj się z nami
- Zapisz się
Ustal budżet i czas trwania kampanii
Nie ma reklamy bez ustalenia odpowiedniego budżetu. Warto ustalić dzienną stawkę dla danych działać i dać trochę czasu (ok. 7 dni) na tzw. proces uczenia się reklamy. Algorytm ma wtedy czas, aby jak najlepiej dopasować reklamę do grupy odbiorców. W tym czasie najlepiej nic nie zmieniać w reklamie. Weź to także pod uwagę przy wyznaczeniu czasu trwania kampanii. Oczywiście, jeżeli okaże się, że np. nie osiągasz takich celów jakie planowałeś możesz w każdej chwili wyłączyć reklamę.
Format reklamy, treści i grafika
Przygotuj odpowiednie treści i wizualizacje graficzne dostosowane do wybranych przez Ciebie formatów reklamowych. Kreacja powinna być atrakcyjna dla odbiorcy i często stanowi istotny element reklamy. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze typy reklam (choć to temat na osoby wpis blogowy!):
- Reklama graficzna
- Reklama video
- Reklamy karuzelowe
- Reklamy pokazu slajdów
- Reklamy na Messenger
- Reklamy w relacjach
- Reklamy kolekcji
- Reklamy produktowe
Powiedz: sprawdzam!
I najważniejsze na koniec – analizuj, badaj i ucz się jaka reklama jest dla Twojego biznesu najskuteczniejsza.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia, porady i nie masz milionów monet na Twój marketing
skontaktuj się z nami i umów na indywidualną konsultację marketingową.
Chętnie poznamy Twój biznes!
Napisz na: hej@bevent.pl
Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami!
Autor: JJ
Najnowsze komentarze