fbpx

W mediach społecznościowych spędzamy coraz więcej czasu, a pandemia ten trend jeszcze bardziej pogłębiła. Coraz częściej właśnie na Facebooku czy Instagramie potencjalni klienci szukają informacji o produktach i usługach. Prowadzimy rozmowy z klientami, angażujemy, budujemy społeczności wokół marki, ale chcemy też więcej sprzedawać, stać się bardziej rozpoznawalni i tym samym chcemy korzystać ze skutecznych reklam na portalach społecznościowych.

Jak zacząć reklamę na Facebooku i Instagramie?

Jeżeli interesowaliście się, jak zrobić reklamę na Facebooku i Instagramie to zapewne trafiliście do narzędzi o nazwie Menedżer Reklam, gdzie konfigurujesz reklamy i sponsorowane treści. W tym narzędziu możesz dokonać wszelkich ustawień własnoręcznie lub skorzystać z automatyzacji wielu procesów.

Wybór celu reklamowego

Podstawowe pytanie na początek to – jaki cel chcemy osiągnąć daną reklamą, bo nie zawsze chodzi tylko o jak najszybszą i najwyższą sprzedaż. W zależności od tego, na którym etapie lejka (więcej o lejku szukaj na blogu już wkrótce) się znajdujemy możemy osiągać różne cele. A co nam proponuje w tym zakresie Menedżer Reklam? Możemy wybrać wśród następujących celów na:

  • Rozpoznawalność marki
  • Zasięg
  • Ruch
  • Aktywność
  • Instalacje aplikacji
  • Wyświetlenia filmu
  • Pozyskiwanie kontaktów (leadów)
  • Wiadomości
  • Konwersje
  • Sprzedaż z katalogu
  • Ruch w firmie

 

 

 

 

 

 

 

 

Określenie grupy docelowej

W reklamy trzeba się wgryźć i przeanalizować dokładnie do kogo chcemy dotrzeć, czyli jaka jest nasza grupa odbiorców. Im więcej informacji dotyczących naszego idealnego klienta tym lepiej będzie targetowana reklama. Określ dla swojego odbiorcy (oczywiście w zależności w jakiej branży działasz i z jakim produktem):

  • Grupa wiekowa
  • Płeć
  • Lokalizacja
  • Języki
  • Zainteresowania
  • Stanowiska zawodowe

 

Możesz też kierować każdą reklamę do różnej grupy odbiorców i badać, która najlepiej konwertuje i jest najskuteczniejsza.

 

Wyznacz wezwanie do działania (CTA)

Należy zastanowić się również w jaki sposób odbiorcę naszej reklamy chcemy zachęcić do działania. Do tego celu należy wybrać odpowiedni przycisk tzw. CTA (call to action). Do wyboru mamy m.in.:

  • Rezerwuj teraz
  • Zainstaluj teraz
  • Ściągnij
  • Skontaktuj się z nami
  • Zapisz się

 

Ustal budżet i czas trwania kampanii

Nie ma reklamy bez ustalenia odpowiedniego budżetu. Warto ustalić dzienną stawkę dla danych działać i dać trochę czasu (ok. 7 dni) na tzw. proces uczenia się reklamy. Algorytm ma wtedy czas, aby jak najlepiej dopasować reklamę do grupy odbiorców. W tym czasie najlepiej nic nie zmieniać w reklamie. Weź to także pod uwagę przy wyznaczeniu czasu trwania kampanii. Oczywiście, jeżeli okaże się, że np. nie osiągasz takich celów jakie planowałeś możesz w każdej chwili wyłączyć reklamę.

 

Format reklamy, treści i grafika

 

Przygotuj odpowiednie treści i wizualizacje graficzne dostosowane do wybranych przez Ciebie formatów reklamowych. Kreacja powinna być atrakcyjna dla odbiorcy i często stanowi istotny element reklamy. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze typy reklam (choć to temat na osoby wpis blogowy!):

  • Reklama graficzna
  • Reklama video
  • Reklamy karuzelowe
  • Reklamy pokazu slajdów
  • Reklamy na Messenger
  • Reklamy w relacjach
  • Reklamy kolekcji
  • Reklamy produktowe

 

Powiedz: sprawdzam!

I najważniejsze na koniec – analizuj, badaj i ucz się jaka reklama jest dla Twojego biznesu najskuteczniejsza.

 

Jeżeli potrzebujesz wsparcia, porady i nie masz milionów monet na Twój marketing
skontaktuj się z nami i umów na indywidualną konsultację marketingową.
Chętnie poznamy Twój biznes!

Napisz na: hej@bevent.pl

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami!

Autor: JJ