Jedyne co pewne w dzisiejszych czasach to zmiana. Konsumenci zmieniają swoje upodobania, zmieniają postrzeganie i aby nadążyć za tempem zmian czasem przychodzi moment, w którym marki muszą na nowo przemyśleć swoje strategie marketingowe. Zaleca się, aby przedsiębiorcy zdecydowali się na rebranding wtedy, kiedy ich dotychczasowa strategia marketingowa jest niewydajna lub kiedy chcą oni odświeżyć swoją markę, repozycjonować produkty lub poszerzyć grupę docelową. Ponieważ proces rebrandingu może być czasochłonny i kosztowny, warto upewnić się, że jest to naprawdę konieczne. Poniższy artykuł zawiera dalsze informacje o tym, kiedy przedsiębiorstwa mogą rozważać rebranding.
Czym jest rebranding?
Rebranding to proces odświeżania lub zmiany wizerunku firmy. Może obejmować zmiany takie jak nowe logo danej marki bądź produktu, slogan lub nawet zmiana nazwy. Proces rebrandingu obejmuje etap analityczny, następnie stworzenie strategii marki i komunikacji, w tym nowej identyfikacji wizualnej. Na tym się nie kończy, bo pozostaje etap egzekucji i wdrożenia zaplanowanych zmian.
Kiedy rebranding jest konieczny?
Poszerzenie grupy docelowej i rozwój marki.
Niewątpliwą zaletą rebrandingu jest dotarcie do nowych klientów. Często zmiana komunikacji zachęca też do powrotu starych klientów, którzy mogli odsunąć się od marki. Ponadto, dzięki nowej identyfikacji wizualnej i lepszej strategii marketingowej firma może nawiązać współpracę z nowymi partnerami biznesowymi co zdecydowanie wpływa na jej rozwój. Im lepiej biznesy znają swoich odbiorców tym lepiej zaplanować im zmiany i działania marketingowe.
Zmiana usług lub produktów.
Nowe technologie wymuszają też nowe potrzeby klientów. Firmy muszą być na bieżąco ze zmianami, aby utrzymać pozycję na rynku. Wymusza to ciągłe inwestowanie w nowości i rozwijanie swoich usług, aby być o krok przed konkurencją. Nie wolno bać się zmian! Dlatego tak ważne jest, aby dobrze poznać potrzeby klientów i odpowiednio zaprojektować marki, produkty i usługi.
Przestarzała nazwa marki.
Może się okazać, że nasza nazwa była świetna 10 lat temu, ale teraz nie odzwierciedla tego co chce przekazać. W takim wypadku, warto pomyśleć o zmianie nazwy. Zmiana nazwy to duże wyzwanie, ale można sobie z tym poradzić.
Pierwszym krokiem jest ustalenie, dlaczego nasza nazwa jest przestarzała. Czy jest to ze względu na branżę, w której działamy? A może ze względu na to, że produkty i usługi się zmieniły? Ustalenie tego pozwoli nam lepiej zdefiniować potrzeby naszych klientów i dobrać odpowiednią nazwę. Nazwa powinna być unikalna, wyróżniająca się i zapadająca w pamięć.
Negatywny wizerunek marki.
Czasem negatywne skojarzenia z marką zmuszają marki do rebrandingu. Czasem to po prostu najprostsze i najefektywniejsze rozwiązanie. W niektórych przypadkach jednak, gdy marka jest dobrze rozpoznawana i ma silne skojarzenia, takie jak Coca-Cola czy Nike, można po prostu zignorować negatywne opinie. W wielu innych przypadkach trzeba będzie podjąć działania, aby zmienić negatywne skojarzenia.
Zmiany organizacyjne w firmie.
Zdarza się, że zmiany w biznesie np. związane ze zmianą prezesa, fuzją lub przejęciem często rebranding ułatwia te zmiany.
Podsumowując rebranding to sztuka łączenia w sobie marketingu, designu i komunikacji. Wymaga on skupienia się na wartościach firmy, celach biznesowych oraz oczekiwaniach klientów. Pamiętaj- dobry rebranding to nie tylko nowe logo, ale przede wszystkim nowa strategia marketingowa.
Jeżeli zastanawiasz się czy warto przeprowadzić rebranding dla Twojej marki napisz do nas lub zadzwoń – doradzimy jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze
www.bevent.pl/strategie-marketingowe
Napisz na: hej@bevent.pl
Najnowsze komentarze