fbpx

 

Pandemia koronawirusa przyniosła wiele zmian i nieoczekiwanych sytuacji.  Każdy kryzys jednak może dużo nauczyć. Jak najlepiej wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do budowania relacji w 2022 roku? Facebook, Instagram, LinkedIn, Tik Tok dają obecnie ogromne możliwości dzięki temu, że są nastawione na dialog.

Coraz trudniejsze jednak stało się utrzymanie wiarygodności i zarazem spójności przez marki oraz dostosowanie do faktycznych potrzeb odbiorców. W zależności od funkcji jakie stawiamy przed naszymi social media warto na nowo przeanalizować nie tylko sytuację samej marki, ale i jej odbiorców. Co warto zrobić?

5 dobrych praktyk zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych:

  1. Przeanalizuj na nowo sytuację – zarówno cele biznesowe, jak i marketingowe Twoich kanałów w social mediach oraz odbiorców, Twoje grupy docelowe
  2. Lepiej poznaj konkurencję – sprawdź co robi Twoja konkurencja, ucz się na jej błędach i wyciągaj wnioski z jej dobrych posunięć
  3. Spisz dokładnie z jakimi wyzwaniami lub kryzysami możesz się zmierzyć Ty i Twoja marka, jakie masz dostępne zasoby, ale też realne możliwości
  4. Dobry plan do podstawa – opracuj działania do podjęcia i możliwe scenariusze (pozytywne/negatywne/neutralne)
  5. Bądź cały czas na bieżąco, sprawdzaj jak wyglądają postępy i szybko i elastycznie reaguj, nanoś poprawki do swojego planu.

Pamiętaj, aby wystrzegać się chaosu i podejmowanych nerwowo działań bez planu, które mogą zaszkodzić  Twojej marce. Nie zaniedbuj na bieżąco komunikacji w mediach społecznościowych, ale też nie twórz na siłę treści niespójnych z charakterem marki i potrzebami odbiorców.
Analizuj, planuj, wdrażaj, mierz i optymalizuj.

Co w sytuacji kiedy nie masz na te działania czasu?
Zleć je zaufanej firmie – niech wykona dla Ciebie audyt Twoich stron i profili w social mediach, stworzy strategię jak komunikować się w tym niełatwym czasie i pomoże na każdym etapie jej wdrażania – możemy to dla Ciebie zrobić, skontaktuj się z nami  hej@bevent.pl

Dowiedz się więcej o audycie marketingowym: https://bevent.pl/audyt-marketingowy/