Jak przygotować budżet marketingowy i ustalić jego priorytety? Poznaj kilka najważniejszych zasad, które pomogą osiągnąć Ci sukces.

Przeanalizuj swój lejek sprzedażowy

Kiedy planujesz budżet kampanii marketingowej w Internecie, musisz znać na wylot swój lejek sprzedaży. To najważniejszy element planowania budżetu marketingowego, ponieważ określa, gdzie będziesz musiał zainwestować swoje pieniądze. Na przykład, powiedzmy, że zauważyłeś, że w lejku sprzedaży Twojej firmy jest mnóstwo osób na etapie rozważań, ale bardzo niewiele z nich przechodzi do etapu decyzji. Podczas gdy pewien spadek jest naturalny, zauważasz, że jest on bardziej znaczący, niż byś się spodziewał. W rezultacie może się okazać, że musisz przeznaczyć więcej pieniędzy na strategie, które pomogą Ci pozyskać więcej użytkowników z etapu rozważań do etapu decyzji. Możesz skorzystać z takich narzędzi jak jak video marketing, reklamy pay-per-click (PPC) i reklamy w mediach społecznościowych mogą pomóc Ci w przesunięciu użytkowników w dół lejka. Tak więc, aby pomóc Ci zrozumieć, ile pieniędzy musisz przeznaczyć w budżecie na marketing, musisz zrozumieć swój cykl sprzedaży. Znając swój cykl sprzedaży, będziesz mógł przewidzieć kanały komunikacji, w które musisz zainwestować. Dzięki temu będziesz mógł mądrze zaplanować swój budżet kampanii marketingowej w Internecie.

Przeanalizuj koszty zewnętrzne

Jeśli chcesz wiedzieć, jak przygotować budżet marketingowy, zacznij od ustalenia swoich kosztów zewnętrznych. Musisz wiedzieć, ile wszystko kosztuje Twoją firmę, abyś wiedział, ile możesz przeznaczyć na marketing.

Jakie są więc koszty zewnętrzne, które musisz wziąć pod uwagę?

  • Koszty operacyjne (np.tworzenie produktów, ich wysyłka)
  • Koszty zatrudnienia pracowników
  • Koszty prowadzenia działalności (prąd, woda)
  • I inne

Skuteczny budżet marketingowy musi brać pod uwagę koszty ponoszone na każdym etapie działalności. Powyższe koszty nie tylko określają one, w jakie usługi możesz zainwestować, ale także pomagają ustalić poziom odniesienia dla zwrotu z inwestycji (ROI).

Określ cele swojej firmy

Każdy poradnik o tym, jak stworzyć budżet marketingowy powie, że musisz ustalić cele swojej firmy — i to prawda! Musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć, więc musisz zacząć od określenia budżetu, który pozwala na osiągnięcie tych celów. Kiedy wyznaczasz cele swojej firmy, upewnij się, że są one konkretne i przemyślane. Kieruj się metodą SMART. Nie ma sensu wyznaczać celu typu „zwiększyć sprzedaż”. To nie da ci precyzyjnego kierunku, w którym musisz pracować. Zamiast tego, ustal cel typu „Zwiększyć sprzedaż o 20% do końca roku”. Ten cel jest łatwo mierzalny i daje Twojemu zespołowi coś precyzyjnego do osiągnięcia. To również daje konkretny punkt odniesienia podczas budżetowania planu marketingowego. Jeśli chcesz wiedzieć, jak prawidłowo przygotować budżet marketingowy, zacznij od dodania swoich ogólnych celów biznesowych, dzięki czemu możesz zainwestować w odpowiednie metody marketingowe, które pomogą Ci osiągnąć konkretne cele.

Zaplanuj różne scenariusze

Istotnym elementem przygotowania budżetu marketingowego jest wybór strategii. Cały czas musisz mieć na uwadze, że budżet wymaga nieustannych optymalizacji. Aby osiągać najlepsze wyniki musisz cały czas testować i szukać nieszablonowych rozwiązań.

Oferujemy konsultacje marketingowe online. Wspólnie stworzymy strategie marketingowe i koncepty kampanii. Razem z nami Twoja firma osiągnie sukces!