Wyniki marketingowe nie są przypadkowe. Stworzenie strategii gwarantuje, że dotrzesz do właściwych osób, z odpowiednią treścią, która do nich przemówi. Im więcej czasu spędzisz na tworzeniu jasnej strategii, tym więcej okazji do sprzedaży stworzysz. Strategia marketingowa musi zostać spisana, nie może pozostać w głowie prezesa. Takie działanie ma na celu uporządkowanie wszystkich działań i ogarnąć chaos w organizacji.

Jeśli Twoja firma nie ma zdefiniowanej strategii marketingowej, nadal możesz zobaczyć pewne wyniki. Jednak prawdopodobnie są one sporadyczne i mogą zależne od losowych zmiennych. Zamiast tego powinieneś aktywnie wprowadzać nowych potencjalnych klientów do firmy poprzez regularne działania marketingowe. To jedyny sposób, aby zbudować swoją markę i chronić ją przed czynnikami zewnętrznymi.

Podobnie, jeśli masz strategię, ale jest ona bardzo stara lub Twoja firma albo rynek przeszły znaczące zmiany od czasu jej utworzenia. W takim przypadku, równie dobrze mógłbyś jej nie mieć. Ważne jest, aby co jakiś okres aktualizować swoją strategię marketingową, aby upewnić się, że nadal zmierzasz we właściwym kierunku.

Dlaczego potrzebujesz strategii marketingowej?

  • Bezpośredni kierunek do grupy docelowej

Musisz mieć świadomość, do jakiego użytkownika kierujesz swoje produkty. Te informacje są zawarte w Twojej strategii marketingowej. Dokładne persony kupujących są jedną z najważniejszych cech strategii. Ustalenie odbiorców i nauczenie się, jak komunikować się z nimi bezpośrednio, zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży Twoich usług i produktów.

  • Brak wydawania pieniędzy w niewłaściwych miejscach

Kiedy nie masz jasnego planu, kuszące jest, aby po prostu wydać trochę tu i tam na jednorazowe kampanie. To podejście do marketingu „dajmy sobie radę i zobaczmy, co się stanie”. I najczęściej jest to kompletna strata czasu i pieniędzy. Skuteczny marketing polega na budowaniu rozpoznawalnej, zaufanej marki. Chodzi o spójną, regularną komunikację, dzięki której Twoje wiadomości zostaną usłyszane. Rzucanie pieniędzy na reklamę w czasopiśmie w jednym miesiącu, a kampania e-mailowa w następnym nie przyniesie takich rezultatów. Posiadanie zdefiniowanej strategii marketingowej zapobiega zmarnowaniu wysiłków. Zapewnia efektywne planowanie i lokację budżetu. Każda kampania jest dostosowana do Twoich ogólnych celów i zaprojektowana tak, aby uzyskać wyniki zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej.

  • Dbałość o spójność i istotność swojej działalności

Każda publikowana przez Ciebie informacja powinna być natychmiast rozpoznawalna jako należąca do Twojej marki. Musisz zadbać o spójną identyfikację wizualną, jest to ważny element strategii. Stwórz logo i wybierz kolorystykę marki, które pozwolą zachować Ci spójność. Identyfikacja wizualna powinna być odpowiednia i interesująca dla Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Jest to osiągalne dzięki strategii marketingowej, ponieważ dzięki niej określiłeś swoich odbiorców i to, co ich dotyczy. Wiesz dokładnie, jak się z nimi kontaktować i na jakich platformach.

  • Określanie celów

Kiedy nie ma wyraźnego kierunku, w końcu błądzimy. I to jest typowy rezultat niestrategicznej działalności marketingowej. Możesz zobaczyć pewne rezultaty tu i tam, ale jeśli nie wyznaczyłeś żadnych jasnych celów, jak możesz zmierzyć swój zwrot z inwestycji? Skoncentruj aktywność na zestawie zdefiniowanych celów SMART. Bez względu na cele, wpisanie ich w strategię jest pierwszym krokiem do ich osiągnięcia.

  • Punkt odniesienia

W tym miejscu pojawia się Twoja strategia marketingowa. W przypadku nowych pracowników lub osób, których zadaniem jest tworzenie wyników marketingowych, dokument strategii stanowi podstawę ich wiedzy. To punkt odniesienia, szczegółowy przewodnik, który dostarcza informacji na temat całej działalności.

 

Wciąż nie masz pewności? Skontaktuj się z nami, oferujemy konsultacje marketingowe online podczas których wspólnie stworzymy nowe strategie. Zacznij dążyć do osiągnięcia swoich celów!