Od czego zacząć biznes online jeżeli działam offline?

W obecnych czasach rozszerzenie swojej działalności o sprzedaż usług czy produktów w Internecie, jest wręcz obowiązkowe. ”Jak Cię nie ma w internecie to znaczy, że nie istniejesz”. Jeżeli jeszcze nie podjąłeś tego krok, bądź spokojny. Cały proces może wydawać się trudniejszy, niż faktycznie jest. Oto kilka kroków, które musisz wykonać, aby późniejsze etapy poszły z górki. Sam się przekonaj.

Poznaj potencjalną konkurencję

Potencjalny konkurent to jedna lub dwie firmy, które już sprzedają produkty lub usługi, podobne do tego, co chcesz sprzedać. Musisz znaleźć więcej informacji o swoich konkurentach działających online. Używając różnych narzędzi np. Similarweb, Senuto, Brand24 możesz dowiedzieć się, jak duży ruch na stronie uzyskują, jakich kanałów używają do sprzedaży swoich produktów i ile wydają na reklamę online.

Wybierz domenę

To najważniejszy element startu działalności online. Wybór nazwy dla swojej marki i rejestracja domeny, to bardzo ważny etap. Przemyśl to dokładnie, ponieważ zmiana nazwy w późniejszym etapie może być dosyć kłopotliwa.

Rzeczy do rozważenia przy wyborze nazwy domeny:

  • Znajdź coś chwytliwego
  • Najkrótsza jak możesz
  • Łatwa do odczytania
  • Dodaj słowo kluczowe

Zarejestruj nazwę domeny

Po znalezieniu idealnej nazwy domeny dla swojej firmy, następnym krokiem jest jej zabezpieczenie. Tutaj faktycznie zaczynasz działać online. Aby to zrobić, musisz utworzyć konto u dostawcy nazwy domeny. Proces jest bardzo prosty, wszystko, co musisz zrobić, to podać swoje dane osobowe, wybrać pożądaną nazwę domeny i zarejestrować ją.

Zbuduj stronę internetową dla swojej firmy

Następnym krokiem jest wprowadzenie swojego biznesu w życie poprzez założenie strony internetowej. Jeśli planujesz założyć firmę e-commerce sprzedającą fizyczne produkty, masz dwie możliwości. Pierwszą opcją jest założenie własnej strony internetowej z własnym hostingiem i użycie np. WordPressa i WooCommerce, Presta, Magento do stworzenia sklepu, a drugim wyborem jest użycie kreatora w modelu SaaS jak np.Shopify, Shoper, SpyShop lub BigCommerce lub inne. Druga opcja jest szybsza, jednak mniej elastyczna. Jeśli Twoja firma z czasem się rozrośnie będziesz potrzebował więcej elastyczności i opcji dostosowywania.

Zidentyfikuj swoją grupę docelową

Jeżeli jesteś na tym etapie, to z pewnością tworzenie strategii marketingowej masz już dawno za sobą. W niej określiłeś swoją grupę docelową. Teraz jest najlepszy moment, aby skutecznie wykorzystać swoją wiedzę. Skoro już wiesz do jakich użytkowników w Internecie będziesz kierował swoje produkty, a co za tym idzie, również reklamę promującą Twoją działalność online, przekształć wiedzę w działanie. Konsultacje marketingowe online pozwolą Ci stworzyć profile na portalach społecznościowych ukierunkowane na konkretnych odbiorców. Zacznij aktywnie udzielać się w mediach.

Dowiedz się, na czym polega marketing cyfrowy

Wymyślenie pomysłu, zarejestrowanie nazwy domeny i założenie strony internetowej to jedno, promowanie swojej firmy online, aby uzyskać ruch i dokonać sprzedaży, to zupełnie inna historia. Skorzystaj z konsultacji, aby mieć pewność, że twoja strategia będzie  skuteczna. Marketing cyfrowy to proces, który należy śledzić, aby promować swój biznes w Internecie przy użyciu wszystkich dostępnych kanałów cyfrowych. Najważniejszymi elementami marketingu cyfrowego są:

  • Marketing strony internetowej
  • Marketing w wyszukiwarkach np. Google, Bing
  • Marketing w mediach społecznościowych np. Facebook, Instagram, Pinterest, Tik Tok, LinkedIn
  • Email marketing
  • Marketing treści, content marketing
  • Marketing wideo
  • Marketing audio np.podcasty

Znajdź swoją niszę

Rozpoczynając działalność online musisz znaleźć swoją niszę w Internecie. Jest to najtrudniejszy krok, ponieważ obarczony jest dużą dozą niepewności. Nikt nie może z góry powiedzieć, czy Twój pomysł jest dobry czy nie i nikt nie może zagwarantować, że Twój biznes online odniesie sukces. Jest to ryzyko, które muszą podjąć wszyscy właściciele firm, ale nie powinno Cię to powstrzymywać. Musisz zrozumieć, że nie musisz wpaść na unikalny pomysłu, aby odnieść sukces w sieci. Jeśli potrafisz to zrobić, to da Ci to przewagę, ale unikalność nie jest wymogiem przy zakładaniu biznesu online. Możesz wykorzystać istniejący pomysł i ulepszyć go lub stworzyć coś (produkt, blog, usługę), który jest lepszy od tego, co jest już dostępne w Internecie. Kieruj się zasadą: nie musisz być jedyny, musisz być najlepszy. Oferujemy konsultacje marketingowe online. Z nami stworzysz strategie marketingowe oraz koncepty kampanii. Skorzystaj z naszych usług i już dziś rozpocznij działalność w Internecie.