fbpx

Ogromne zmiany w zachowaniu konsumentów i ich potrzebach informacyjnych, spowodowane pandemią, sprawiły, że trendy i możliwości związane z content marketingiem poszybowały w górę. W miarę jak konsumenci masowo przesiadali się do internetu, a świat, jaki znaliśmy, został zakłócony, wszystkie firmy zostały zmuszone do modyfikacji swojego contentu. Przedstawimy najważniejsze content trendy w 2022 roku.

1. Zapotrzebowanie na jakość i wiarygodność treści

Podstawowe aktualizacje Google oraz inicjatywy antyspamowe wciąż podnoszą poprzeczkę dla twórców i marketerów, którzy chcą, aby ich treści były wysoko pozycjonowane w wyszukiwarce.

Strategia E-A-T (ang. Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) – dążenie Google do określenia specjalistyczności, autorytatywności i wiarygodności treści w wynikach wyszukiwania – to mantra, która będzie nadal mocno ciążyć na barkach marketerów do 2022 roku. Niestety koncepcja E-A-T jest nieustannym wyzwaniem w SEO i marketingu, ponieważ nie ma wymiernej metryki i nie można jej łatwo zmierzyć. Z pewnością ma ona większe znaczenie w przypadku niektórych rodzajów treści. Przeciętne treści po prostu nie sprawdzą się w żadnej branży, w której będą występować  dość powszechnie. Z tego względu w content w 2022 powinien opierać się przede wszystkim na autentyczności.

2. Zrozumienie intencji konsumentów

Należy zadać sobie pytanie, jakie intencje kryją się za wyszukiwaniem? Marketerzy i specjaliści SEO, w poprzednich latach koncentrowali się przede wszystkim na słowach kluczowych i ich wydajności. O ile taka strategia dobrze działała pod “roboty”, treści w 2022 będzie opierał się na faktycznym kontakcie z konsumentem i tworzeniu treści właśnie pod niego. Należy pamiętać o tym, aby udostępniane treści wywoływały emocje i rozwiązywały problem na który internauci poszukują odpowiedzi. Zrozumienie nie tylko tego, czego ludzie szukają, ale także dlaczego, jest niezbędne do planowania i tworzenia contentu w 2022 roku.

3. Stawianie na treści wizualne za pośrednictwem urządzeń mobilnych i społecznościowych

Skupianie się wyłącznie na ilości treści jest błędem. W 2022 roku postaw sobie i swojemu zespołowi wyzwanie, aby naprawdę zastanowić się nad sposobami, w jakie prezentowane są Twoje historie i informacje. Czy ten artykuł mógłby być bardziej atrakcyjny w formie wideo? Czy wydanie wersji audio mogłoby poszerzyć grono odbiorców? Na urządzeniach mobilnych i w kanałach społecznościowych konsumenci oczekują interaktywnych, krótkich i zabawnych treści. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się podcasty i webinary oraz graficzne formy przekazu, takie jak infografiki i różnego rodzaju raporty. Pamiętaj o tym planując swój content w 2022 roku.

Przygotuj się na 2022 rok. Stworzymy dla Ciebie najlepszą strategię content’ową dostosowana do Twoich odbiorców.