fbpx

Chcesz rozwijać marketing firmy, ale nie masz na pokładzie wewnętrznych specjalistów lub wręcz nie chcesz ich zatrudniać? A może masz swój zespół, ale nie ma kto nimi zarządzać?

 

 

Co to za usługa zewnętrzny manager marketingu (ZMM)
i jakim firmom pomaga?

 

Zewnętrzny Dyrektor/Manager Marketingu (ZMM) to osoba, która pracuje nad rozwojem marki klienta, zarządzając marketingiem w wymiarze adekwatnym do realnych potrzeb. Jest to osoba o szerokiej wiedzy i doświadczeniu marketingowym, a także z wysokimi kompetencjami. Zewnętrzny dyrektor / manager marketingu (ZMM) działała interdyscyplinarne. Z jednej strony doradza (najczęściej właścicielowi lub liderom w biznesie) i układa strategię. Z drugiej – nadzoruje wyniki i analizuje trendy. Po trzecie, kładzie nacisk na budowanie relacji w zespole i dąży do harmonijnego funkcjonowania zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz (np. współpracuje z freelancerami, agencjami zewnętrznymi).

ZMM pracuje bezpośrednio dla Twojej firmy, nadzorując realizacją projektów marketingowych, ale poza strukturami firmy. Może korzystać z zasobów wyznaczonych przez Twoją firmę, jak również z własnego zespołu BEVENT – Consulting & Marketing.

ZMM to osoba, która pomaga wdrażać strategię marketingową lub wcześniej ją tworzy dla klienta, aby zachować spójność i autentyczność marki.

 

Dlaczego warto skorzystać z zewnętrznego dyrektora/managera marketingu?

 

Wiedza i doświadczenie marketing managera

ZMM to osoba, która ma kilkunastoletnie doświadczenie w marketingu. Zna branżę, w której działa Twoja firma, ma doświadczenie w podejmowaniu decyzji i zarządzaniu projektami. Jest w stanie zarządzać różnymi kanałami marketingowymi i potrafi utrzymać spójność działań.

Optymalizacja kosztów firmy

Wynagrodzenie ZMM jest kosztem uzyskania przychodu. Oznacza to, że możesz je w całości odliczyć od podatku. Nie ponosisz również dodatkowych kosztów pracowniczych, takich jak składki ZUS, ubezpieczenia czy szkolenia. Płacisz tylko za realną pracę. Wartość pracy dyrektora na etat to >15 000 zł netto, w tym przypadku to spore oszczędności.

Obiektywny doradca marketingu

ZMM jest obiektywnym doradcą, który dzieli się informacjami o dobrych i złych praktykach. Nie jest zależny od stosunków i sytuacji wewnątrz firmy. Potrafi zorganizować działania operacyjne, minimalizując szansę na popełnienie błędu. Obsługuje również bieżące zadania z marketingu.

Kiedy nie warto?

Usługa ta być może nie jest dla każdej firmy. Zwłaszcza w takich przypadkach, kiedy nie ma budżetu marketingowego lub jest on mniejszy od minimalnego wynagrodzenia brutto.

Jeżeli marketing to ostatnia szansa na ocalenie firmy bądź jeśli chcesz mieć pełną kontrolę nad każdą decyzją.

W takiej sytuacji lepiej korzystać z doraźnych strategicznych i indywidualnych konsultacji marketingowych lub wykupić pakiet konsultacji.

Jak wygląda przebieg współpracy z ZMM?

 

Współpraca z ZMM odbywa się w następujących etapach:

  • Ustalamy cykliczne spotkania, w trakcie których omawiamy postępy prac, analizujemy wyniki i podejmujemy decyzje.
  • Przygotowujemy harmonogram działania, koszty i koncepcje.
  • Nadzorujemy projekty wykonawcze np. wcześniej zbudowanej strategii marketingowej
  • Samodzielnie podejmujemy decyzje dot. optymalizacji działań.
  • Zatrudniamy osoby/firmy potrzebne do realizacji zadań (wykorzystujemy zasoby wyznaczone przez Twoją firmę lub własne BEVENT).

 

Przykładowe zadania Zewnętrznego Dyrektora Marketingu:

  • Wyznaczenie celów marketingowych.
  • Przełożenie strategii na plan operacyjny.
  • Budżetowanie działań marketingowych w firmie.
  • Analizowanie, prognozowanie oparte na danych
  • Mapowanie brakujących umiejętności w zespole.
  • Audytowanie dotychczasowych działań.
  • Analizowanie otoczenia branżowego, konkurencyjnego
  • Dbanie o spójność działań marketingowych
  • Koordynacja wszystkich specjalności z zakresu działań marketingowych
  • Dobór podwykonawców i ich kontrola
  • Szkolenie osób wewnątrz organizacji
  • Koordynacja komunikacji marketingowej wewnątrz i na zewnątrz firmy
  • Angażowanie innych działów w firmie do działań marketingowych
  • Prowadzenie sesji strategicznych oraz planistycznych
  • Akceptowanie nowych materiałów / kampanii.
  • Sugerowanie kierunków rozwoju  (poszukiwanie insightów).
  • Poznawanie i wdrażanie technologii oraz innowacyjnych rozwiązań (trendy).
  • Prezentowanie, raportowanie kluczowych działań np. przed zarządem

 

Manager Marketingu musi cały czas podnosić swoje kompetencje, wyprzedzać trendy i obserwować konkurencję….a tych zadań przybywa coraz więcej.

Podsumowując

Jeśli szukasz skutecznego sposobu na rozwój marketingu swojej firmy, to usługa Zewnętrznego Dyrektora/Managera Marketingu jest dla Ciebie.

Skontaktuj się z nami, skorzystaj z outsourcingu marketingu, aby dowiedzieć się więcej i uzyskać bezpłatną konsultację.

———

 hej@bevent.pl

+48 505 079 224