Ile kosztuje reklama na Facebooku – podsumowanie 2021
Jaki jest koszt reklamy na Facebooku i Instagramie? – często oto pytacie w trakcie naszych konsultacji marketingowych. Odpowiedź przynoszą najnowsze informacje od Sotrendera, który przeanalizował średnie wydatki na reklamę w 2021r.
Poniżej przedstawiam zestawienie najciekawszych danych z tego raportu.
Jakie były wydatki na wyświetlanie reklamy przez jeden dzień w 2021 roku?
- 10 zł 96 groszy – tyle średnio reklamodawcy wydawali każdego dnia na swoje reklamy
Jakie były najpopularniejsze cele reklamowe?
- 43% budżetów zostało przeznaczonych przez reklamodawców na cele związane z budowaniem świadomości (t.j. rozpoznawalność marki lub zasięg).
Jakie były wysokości najdroższych i najtańszych reklam?
- Najdroższe reklamy należały do osób publicznych: średni CPC wynosił 2,53 zł, a średni CPM aż 33,93 zł.
- Natomiast jedną z najtańszych kategorii był sektor edukacji, instytucji publicznych i organizacji NGO: średni koszt CPC wynosił 1,06 zł, a średni CPM– 5,70 zł.
W jakim czasie reklama może być najtańsza?
Początek roku to właśnie wtedy względnie reklama jest najtańsza, po najwyższych stawkach występujących na koniec roku – zobacz na wykres poniżej.
Jakie były średnie koszty za jedno kliknięcie (CPC) ?
- 72 grosze – tyle średnio płacono za jedno kliknięcie w reklamę (CPC) w przypadku reklamy na Facebooku i Instagramie
Ile średnio płaciliśmy za 1000 wyświetleń reklamy na FB w 2021 roku?
- 6 zł 84 gr to koszt 1000 wyświetleń reklamy w ekosystemie Facebooka
Już wiesz ile kosztuje reklama na Facebooku a jeżeli zastanawiasz się jak przygotować Twoją markę do kampanii reklamowych w internecie – umów się z nami na konsultację marketingową online. Napisz na: hej@bevent.pl
Wejdź na: https://bevent.pl/konsultacje-i-doradztwo-marketingowe/
i dowiedz się w czym może pomóc Ci konsultacja marketingowa.
Źródło: Sotrender
Najnowsze komentarze