fbpx

Ile kosztuje reklama na Facebooku – podsumowanie 2021

 

Jaki jest koszt reklamy  na Facebooku i Instagramie? – często oto pytacie w trakcie naszych konsultacji marketingowych. Odpowiedź przynoszą najnowsze informacje od Sotrendera, który przeanalizował średnie wydatki na reklamę w 2021r.

Poniżej przedstawiam zestawienie najciekawszych danych z tego raportu.

 

Jakie były wydatki na wyświetlanie reklamy przez jeden dzień w 2021 roku?

  • 10 zł 96 groszy – tyle średnio reklamodawcy wydawali każdego dnia na swoje reklamy

 

Jakie były najpopularniejsze cele reklamowe?

  • 43% budżetów zostało przeznaczonych przez reklamodawców na cele związane z budowaniem świadomości (t.j. rozpoznawalność marki lub zasięg).

 

Jakie były wysokości najdroższych i najtańszych reklam?

  • Najdroższe reklamy należały do osób publicznych: średni CPC wynosił 2,53 zł, a średni CPM aż 33,93 zł.
  • Natomiast jedną z najtańszych kategorii był sektor edukacji, instytucji publicznych i organizacji NGO: średni koszt CPC wynosił 1,06 zł, a średni CPM– 5,70 zł.

 

W jakim czasie reklama może być najtańsza?

Początek roku to właśnie wtedy względnie reklama jest najtańsza, po najwyższych stawkach występujących na koniec roku – zobacz na wykres poniżej.

 

Jakie były średnie koszty za jedno kliknięcie (CPC) ?

  • 72 grosze – tyle średnio płacono za jedno kliknięcie w reklamę (CPC) w przypadku reklamy na Facebooku i Instagramie

 

Ile średnio płaciliśmy za 1000 wyświetleń reklamy na FB w 2021 roku?

  • 6 zł 84 gr to koszt 1000 wyświetleń reklamy w ekosystemie Facebooka

 

Już wiesz ile kosztuje reklama na Facebooku a jeżeli zastanawiasz się jak przygotować Twoją markę do kampanii reklamowych w internecie – umów się z nami na konsultację marketingową online. Napisz na:  hej@bevent.pl

 

Wejdź na: https://bevent.pl/konsultacje-i-doradztwo-marketingowe/
i dowiedz się w czym może pomóc Ci konsultacja marketingowa.

 

Źródło: Sotrender