fbpx

 

Budowanie marki to inwestycja, która opłaca się na dłuższą metę.

Firmy, które inwestują w budowanie silnej marki, mogą liczyć na większe zyski, lepsze relacje i lojalnych klientów.

 

Czym jest budowanie marki i branding?

Budowanie marki to szeroko pojęta strategia rozpoznawalności brand’u. Składają się na niej wartości marki, jej misja i wizja. Pokazanie obietnicy swoim odbiorcom, jak marka a za nią idące produkty i usługi, może rozwiązać problemy i bolączki klientów.

Każdy z aspektów marki ma znaczenie i wpływ na postrzeganie jej przez klientów, na wizerunek marki i firmy. Wartości marki odnoszą się do tego, czym jest dana firma i jakie wartości promuje. Misja natomiast mówi o tym, co chce osiągnąć marka na rynku, a wizja to jej przyszły obraz. Oba te elementy łącznie określają to, czym jest dana marka i kim chce być w oczach klientów.

 

Jakie działania brandu najbardziej się opłacają?

Wiele firm oczekując natychmiastowych efektów inwestuje w reklamę na bieżaco w stosunku do swoich potrzeb. Większość skupia się na bieżących celach i nie skupia się na wizji długoterminowej. To błąd.

Owszem, płatna reklama może przynieść szybkie efekty. Jednak z drugiej strony jest jej przesycenie a koszty dotarcia do klientów rosną. Ponadto odbiorcy reklam coraz bardziej uodparniają się na zalewającą ich reklamę z każdej strony.

Zapominają, że branding w dłuższym okresie napędza sprzedaż. To silne marki przyciągają klientów. To dzięki silnym marką można podnosić ceny. To silne marki mają lojalnych klientów. To na stałym i spójnym budowaniu marki powinni skupić się właściciele firm.

 

Jak powinno wyglądać budowanie marki?

 

Analizę swojej marki warto przeprowadzić w 6 krokach.

 

1. Masz pomysł na usługę lub produkt i związaną z tym misję i wizję marki.

Zrób audyt marketingowy swoich dotychczasowych działań jeśli działasz na rynku już jakiś czas. Spisz swoje cele strategiczne oraz misję i wizję dla marki.

 

2. Poznaj jak najlepiej swoich klientów

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań Twoich klientów jest kluczem do sukcesu. Dowiedz się, czego szukają, jakie mają problemy i co im się podoba.
Im lepiej rozumiesz swoich klientów, tym łatwiej będzie Ci stworzyć produkt lub usługę, która spełni ich oczekiwania.

 

3. Zdefiniuj obietnicę marki.

Sprawdź czy Twój produkt lub usługa spełnia oczekiwania klienta. Marka powinna mieć jasno określoną obietnicę, która będzie przyciągać klientów i utrzymywać ich lojalność. Obietnica musi być również realna i możliwa do spełnienia przez samą markę.

 

4. Określ cele, wartości, identyfikację wizualną i charakter komunikacji marki.

Ustal cele strategiczne marketingowe SMART dla marki. Chcemy, żeby była ona rozpoznawalna, lubiana i dobrze kojarzona.

Określamy wartości, które będą przekazywane przez naszą markę. Wartościami mogą być np. jakość, innowacyjność, solidność czy też ekologiczne podejście do produkcji.

Tworzymy identyfikację wizualną naszej marki – czyli takie elementy jak logo, hasło reklamowe, kolorystyka, wzór. Wszystkie te elementy powinny być spójne i łatwo rozpoznawalne dla odbiorców. Pamiętajmy, że identyfikacja wizualna to nie tylko estetyka, ale także funkcjonalność – musi być czytelna i łatwa do zapamiętania.

 

5. Zaplanuj działania marketingowe w lejku marketingowym

Wykorzystujemy do budowy lejka różne narzędzi i kanały marketingowe, takie jak reklama, PR, social media czy content marketing. Pamiętajmy jednak, aby działania te były ze sobą spójne i konsekwentnie realizowały naszą strategię marki.

 

6. Dbaj o spójność marki na każdym etapie.

Pamiętaj o tym, że każdy szczegół ma znaczenie.
Odpowiednio dobrane elementy identyfikacji wizualnej i komunikacji marki mogą przyczynić się do jej rozpoznawalności, budowania lojalności klientów oraz wiarygodności.

Nasza marka może być rozpoznawalna m.in. dzięki:
-konsekwentnemu stosowaniu charakterystycznych dla niej elementów (np. kolorystyka, grafika, logo);
-umiejętnemu łączeniu ze sobą różnych form komunikacji (np. reklama, PR, social media);
-wyraźnemu określeniu stylu komunikacji i jej charakteru, głosu.

 

Czy branding się opłaca? Tak, branding się opłaca, ale w dłuższym okresie czasu

To inwestycja, która zaczyna przynosić efekty dopiero po pewnym czasie. Warto jest więc w nią zainwestować, jeśli chcemy budować silną i rozpoznawalną markę. Branding to nie tylko stworzenie ładnego logo. To także postrzeganie marki w umysłach odbiorców i budowanie wizerunku marki za pomocą różnych narzędzi.

 

 

Jak rozpocząć działania budowania marki?

Najlepiej skorzystać z rady kogoś doświadczonego w budowaniu marek. Warto umówić się na konsultację marketingową online z ekspertem, który pokieruje Cię krok po kroku.

 

Więcej informacji znajdziesz pod linkiem: https://bevent.pl/konsultacje-i-doradztwo-marketingowe/

 

Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie, spisanie dokumentu strategii dla marki. Najlepiej zlecić wykonanie strategii osobie bardziej doświadczonej w temacie marketingu i aktualnych trendów.

 

Napisz na hej@bevent.pl i dowiedz się więcej na: https://bevent.pl/strategie-marketingowe/