fbpx
Strategia marketingowa to jak konstytucja w państwie, to jak znak wskazujący drogę, to podstawa działań marketingowych w firmie.
Czy warto ją posiadać?

 

Czym jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa składa się ze strategii marki i komunikacji. Strategia marki jest ściśle określonym konceptem kreatywnym dla marki (w formie dokumentu) opisującym tożsamość i pozycjonowanie marki, które chcemy, aby było zakodowane w umysłach odbiorców.

Czym nie jest strategia marketingowa?

Strategia nie jest harmonogramem działań. Nie jest to także operacyjny plan działania. Nie jest również celem samym w sobie. Strategia określa sposób, w jaki będziemy prowadzić nasze kampanie i działania marketingowe, aby osiągnąć nasze cele biznesowe.

Dlaczego warto mieć strategię marki?

Najważniejszym powodem, dla którego warto mieć strategię marki, jest to, że pomaga ona skupić się na tym, co najważniejsze. Zamiast realizować setki małych działań marketingowych (które mogą być czasochłonne i kosztowne), można skupić się na kilku strategicznych celach i do ich realizacji dążyć.

 

 

Korzyści z posiadania strategii marki?

  1. zapewnia spójność działań i komunikacji dla marki,
  2. zwiększa skuteczność wszystkich działań marketingowych,
  3. przyspiesza decyzyjność w firmie i działach,
  4. buduje siłę marki i wspiera sprzedaż,
  5. uporządkowuje, analizuje rynek, konkurencje i pomaga w zbieraniu danych,
  6. określa kierunek działań,
  7. podkreśla wyróżniki marki i tym samym łatwiej dotrzeć do twojej grupy odbiorców, wyznacza długoterminowe cele strategiczne ,
  8. określa wszystkie elementy marki,
  9. ułatwia osiągnięcie celów biznesowych
  10. określa słabe i mocne strony marki i firmy,
  11. precyzuje jakie emocje i wartości ma wywoływać marka.

 

Jak widać samo posiadanie strategii marki może już świadczyć o tym, że jesteśmy profesjonalną firmą. Jeśli chcemy, aby nasza marka była rozpoznawalna, wartościowa i budziła pozytywne emocje u klientów, musimy ją odpowiednio zaplanować. Strategia marki powinna uwzględniać wszystkie elementy składowe naszej działalności i być spójna ze strategią biznesową. Dzięki temu będziemy wiedzieć czego oczekujemy od naszej marki oraz jakie kroki podjąć, aby osiągnąć zamierzone cele.

 

 

Jak stworzyć strategię marki?

Skorzystać z wiedzy i doświadczenia doradcy marketingowego. Możesz najpierw umówić się na bezpłatną konsultację online lub telefoniczną. Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://bevent.pl/konsultacje-i-doradztwo-marketingowe/

 

Możesz też zamówić wykonanie strategii przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem. Dowiedz się więcej: https://bevent.pl/strategie-marketingowe/

 

Napisz na hej@bevent.pl  lub przez formularz na stronie www.bevent.pl