Z cyklu „w pytaniach i odpowiedziach” poznajemy Was z tajnikami budowania strategii marketingowej. W tej części odpowiadamy na pytania związane ze strategia marki.
Czym jest strategia marki?
Strategia marki jest kluczowym elementem strategii marketingowej.
W niej znajdziemy odpowiedzieć do kogo jest skierowana marka, co proponuje i czym wyróżnia się na tle konkurencji.
Kto powinien stworzyć strategię dla marki?
Najczęściej w firmach strategię marki tworzy Dyrektor Marketingu lub Brand Manager. Jednak często firmy nie posiadając takich stanowisk korzystają z usług zewnętrznego doradcy lub agencji specjalizującej się w budowaniu marek.
Jakie są korzyści z posiadania silnej strategii marki?
- zapewnia spójność,
- zwiększa skuteczność,
- przyspiesza decyzyjność,
- buduje siłę marki,
- uporządkowuje, określa kierunek działań,
- podkreśla wyróżniki marki,
- wyznacza długoterminowe cele,
- określa wszystkie elementy marki ułatwia osiągnięcie celów biznesowych
- określa słabe i mocne strony
- precyzuje jakie emocje i wartości ma wywoływać marka.
Z jakich elementów składa się strategia marki?
Najważniejszą częścią strategii marki jest jej pozycjonowanie w umysłach odbiorców. Natomiast, aby tą część sprecyzować należy wcześniej przeanalizować dokładnie grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Tylko dogłębna analiza klientów wpłynie na realność i skuteczność strategii. Określone cele strategiczne marketingowe to podstawa do dalszych działań. Kluczowe pozycjonowanie marki zawiera takie elementy jak: charakter, wyróżniki marki, obietnicę, wartości, głos marki, kluczowy przekaz. Do tego elementu wraca się w każdych kolejnych, planowanych działaniach marketingowych.
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o strategii marki skontaktuj się z nami hej@bevent.pl
Zbudujemy dla Ciebie strategię!
Najnowsze komentarze